Music

poniedziałek, 21 października 2013

Sposoby komunikowania się

KOMUNIKACJA

1. Definicja komunikowania interpersonalnego i społecznego

Komunikowanie interpersonalne – dotyczy ludzi, zatem jego zrozumienie wiąże się ze zrozumieniem występujących między nimi związków. Polega na dzieleniu się znaczeniami, co wskazuje, że jeżeli ludzie mają się ze sobą porozumiewać to muszą zgodzić się co do definicji terminów, którymi się posługują. Jest symboliczne, czyli gesty, litery, dźwięki, liczby i słowa mogą jedynie przedstawiać pojęcia, które mają przekazywać lub stanowić ich przybliżenie.

Komunikowanie społeczne – proces wytwarzania, przekształcania i przekazywania informacji pomiędzy jednostkami, grupami i organizacjami społecznymi. Celem komunikowania jest stałe i dynamiczne kształtowanie, modyfikacja, bądź zmiana wiedzy, postaw i zachowań w kierunku zgodnym z wartościami i interesami oddziałujących na siebie podmiotów.

 2. Schemat i model procesu komunikowania




Blog (ang. web log – dziennik sieciowy) — rodzaj strony internetowej zawierającej odrębne, uporządkowane chronologicznie wpisy. Blogi umożliwiają zazwyczaj archiwizację oraz kategoryzację i tagowanie wpisów, a także komentowanie notatek przez czytelników danego dziennika sieciowego. Ogół blogów traktowany jako medium komunikacyjne nosi nazwę blogosfery.
Blog od wielu innych stron internetowych różni się zawartością. Dziś ten pogląd wydaje się nieuzasadniony, wciąż jednak od innych stron internetowych blogi odróżnia bardziej personalny charakter treści: częściej stosowana jest narracja pierwszoosobowa, a fakty nierzadko przeplatają się z opiniami autora. Ponadto można spotkać się z definicją bloga jako sposobu komunikacji.

Rodzaje blogów

Zasadniczy podział blogów opiera się na kryterium środków wyrazu, zazwyczaj wykorzystywanych przez autora. Na tej podstawie można wyróżnić:
  • blog tekstowy — najczęściej wykorzystywanym środkiem wyrazu jest tekst; blogi tego typu są najpopularniejsze,
    • mikroblog — poszczególne wpisy ograniczają się zazwyczaj do jednego lub dwóch zdań,
  • linklog — zasadniczą zawartością są odnośniki do innych treści, czasem opatrzone komentarzem,
  • fotoblog — podstawową treść stanowią fotografie,
  • wideoblog — podstawową treść stanowią filmy,
  • audioblog — jego treść stanowią pliki audio (podcasty).
Ponadto możemy wyróżnić:
  • moblog — treść jest umieszczana za pomocą urządzenia mobilnego,
  • blog dynamiczny - taki, na którym wpisy pojawiają się przynajmniej raz dziennie
  • flog — blog osobisty, którego autor jest opłacany przez przedsiębiorstwo; jego celem jest ukryta reklama produktów,
  • roblog — treść jest dobierana bez ingerencji człowieka,
    •  spam blog — ma na celu manipulowanie wynikami wyszukań wyszukiwarek internetowych.
       

1 komentarz: