Rozwój usługi
E-mail został wymyślony w roku 1965. Autorami pomysłu byli: Louis Pouzin, Glenda Schroeder i Pat Crisman. Wówczas jednak usługa ta służyła jedynie do przesyłania wiadomości pomiędzy użytkownikami tego samego komputera, a adres poczty elektronicznej jeszcze nie istniał. Usługę polegającą na przesyłaniu wiadomości tekstowych pomiędzy komputerami wymyślił w roku 1971 Ray Tomlinson, i on również wybrał znak @ do rozdzielania nazwy użytkownika od nazwy komputera, a później nazwy domeny internetowej.
Korespondencja elektroniczna (e-mailowa)
List elektroniczny (nazywany najczęściej e-mailem), mimo że jest dość
już rozpowszechnioną formą korespondencji, nie ma w języku polskim
dostatecznie wykształconych stylistycznych cech gatunkowych. Oznacza to,
że w praktyce forma e-maila nawiązuje do dwóch przeciwstawnych wzorców:
bądź do wzorca listu tradycyjnego, bądź do wzorca bezpośredniej (czy
telefonicznej) rozmowy. I – co ciekawe – w tym samym e-mailu
znajdujemy najczęściej oba te wzorce: początek e-maila odwzorowuje na
ogół rozmowę, zakończenie zaś – list. Takie bowiem formy rozpoczynające,
jak
Cześć,
Dzień dobry,
Witam typowe są dla kontaktów twarzą w twarz.
Nazewnictwo
W Polsce określenie
e-mail próbowano zastąpić skrótowcem listel od
list elektroniczny, starano się także upowszechnić określenie
el-poczta – analogia do określenia
el-muzyka czyli
muzyka elektroniczna. Określenia te jednak nie przyjęły się w codziennym użyciu. Językoznawcy za poprawne uznają jedynie formy
e-mail i
mejl. Zaleca się używanie tej drugiej formy w piśmie wszędzie, z wyjątkiem najbardziej oficjalnych tekstów. Inne źródła jako poprawne podają formy
e-mail i
mail.
Jak dla mnie również bardzo fajnym rozwiązaniem jest korzystanie z wirtualnej centrali telefonicznej. Jak czytałam na stronie https://www.web-news.pl/wirtualna-centrala-telefoniczna-dla-malych-firm/ to właśnie moim zdaniem jest bardzo dobre rozwiązanie nawet do małej firmy.
OdpowiedzUsuńFaktycznie jest to bardzo ważne i muszę przyznać, że ja ogólnie u siebie w firmie korzystam ze sprawdzonych rozwiązań IT. Bardzo jestem także zadowolony z systemu CRM https://systemycrmdlafirm.pl/ który moim zdaniem sprawdzi się dosłownie wszędzie.
OdpowiedzUsuń